Hur i helvete?!
Började en ny kurs idag. Handlar om forskning och olika metoder. Intressant och nyttigt till B uppsatsen som ska skrivas under julen. Finns dock ett problem; vi går med en massa, och då menar jag en massa, hälsopedagoger. 50 hälso och 6 lärar. Jämt fördelat va? Ni kan ju förstå vart tyngpunkten i exempel ligger. Idag var det så. Vi påpekade t.o.m att vi är lärare på denna föreläsninge också, inte enbart hälso. Föreläsaren skrattade, mummlade nått, och fortsatte. Jag tycker att man borde ta till sig detta och genast sluta att ge exempel som handlar om hälsa. "Man kan göra en enkät om motion. Men vad är då motion? Det som är motion för dig är kanske inte alls motion för en annan...." Kändes som att föreläsaren enbart talade till hälsorna.
Sedan så skulle mail skickas ut. Dom som ledde introduktionen sa att mail kommer ut på mass skick till alla hälsopedagoger. Men då sa vi att vi är några lärarstudenter här också. Ja men då skulle vi sätta ett kryss efter vårat namn så dom såg att vi inte tillhörde den "vanliga" mailen. Sagt och gjort. Vi skulle på enkät uppgiften skickade till mailen. Enkätuppgift som ska vara klar på onsdag. Det är måndag idag och jag har inte fått den ännu, och klockan är snart 20.00......
Sedan så skulle mail skickas ut. Dom som ledde introduktionen sa att mail kommer ut på mass skick till alla hälsopedagoger. Men då sa vi att vi är några lärarstudenter här också. Ja men då skulle vi sätta ett kryss efter vårat namn så dom såg att vi inte tillhörde den "vanliga" mailen. Sagt och gjort. Vi skulle på enkät uppgiften skickade till mailen. Enkätuppgift som ska vara klar på onsdag. Det är måndag idag och jag har inte fått den ännu, och klockan är snart 20.00......
Kommentarer
Trackback